01 Kasım 2017

Kalitede Öncü Üniversitemiz Bir İlke Daha İmza Attı


Üniversitemizde TSE ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi Takdim Töreni gerçekleştirildi. Türk Standartları Enstitüsü Başkanı Sebahattin Korkmaz’ın teşrifleriyle gerçekleşen törene Rektörümüz Prof. Dr. Ekrem Yıldız, Vali Yardımcısı Osman Akbaş, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Hakan Kocamış, Kırıkkale İl Genel Meclis Başkanı Murat Çaykara, Kırıkkale İl Müftüsü Şahin Yıldırım, akademik ve idari personel katıldı.

Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan program Üniversitemizin Radyo Televizyon Bölümü ve Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından hazırlanan ‘Üniversite İçin Çal’ video gösterimi ile devam etti.

Türkiye’de Bu Belgeye Sahip İkinci Üniversiteyiz

Programın açılış konuşmasını Kırıkkale Üniversitesi Genel Sekreter Yardımcısı ve Kalite Geliştirme ve Yönetim Birimi Sorumlusu Mehmet Yılmaz yaptı. Kalite Geliştirme ve Yönetim Biriminin çalışmalarına ve 10002 Müşteri Memnuniyeti Belgesini almak için yapılan çalışmaları anlatan Yılmaz, “Kalite Geliştirme ve Yönetim Birimimiz 2014 yılında göreve başladı. Birinci yılın sonunda TSE EN ISO 9001 Kalite Belgesi müracaatımız oldu. Üniversitemizde tetkikler yapan TSE durumu değerlendirdi ve kalite belgesini aldık. Bugün de yaptığımız çalışmalar neticesinde 10002 Müşteri Memnuniyeti Belgesini almaya hak kazandık. Şu anda 200’e yakın üniversite arasında bu belgeye sahip ikinci üniversiteyiz. Kalite çalışmalarımıza başlamamızdan bir yıl sonra üniversitelerde kalite çalışmaları YÖK tarafından zorunlu hale getirildi, üniversitelerin bünyesinde kalite komisyonları kuruldu” dedi.

Yönetim kalitesini artırmanın yanı sıra fakültelerde akreditasyon çalışmaları başladığını belirten Mehmet Yılmaz, “ Tıp Fakültesi Kulak Burun Boğaz Baş Boyun Cerrahisi Anabilim Dalı akreditasyon belgesini aldı. Eğitim fakültesi yakın bir zamanda akreditasyon başvurusu yapacak. Bilimsel ve Teknolojik Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi de 17025 akreditasyon değerlendirmesi geçiriyor. Veteriner ve Mühendislik fakültelerimiz de önümüzdeki yılın ilk aylarında başvurularını yapacak” dedi.

Üniversitemiz Paydaş Odaklı Bir Üniversitedir

10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Kırıkkale Üniversitesi uygulamasını anlatan Yılmaz, “Üniversitemiz paydaş odaklı bir üniversitedir. Bu paydaşlarımız başta öğrencilerimiz olmak üzere, çalışanlarımız, diğer kurum ve kuruluşlardır. Paydaşlarımızın ihtiyaç ve beklentilerini anlamaya, tespit etmeye ve bunları karşılamaya çalışıyoruz. Üniversitemizi topluma daha güzel hizmet eden bir konuma getirmeye çalışıyoruz. Üzerinde durmak istediğim en önemli noktalardan birisi Biz, Üniversite olarak paydaşlarımızla sürekli iletişim içerisinde olan bir Üniversiteyiz.  Öğrencilerimizle, çalışanlarımızla, sektördeki kişilerle sürekli irtibat halinde olmak zorundayız. O yüzden biz sürekli kalitemizi ilerletmek ve paydaşlarımızı tanımak zorundayız” dedi.

Üniversiteler Farkındalığı Artırmaya Yönelik Önemli Kurum ve Kuruluşlardır

Konuşmasına farkındalığı artırmak için sürekli çalışmalar yaptıklarını belirterek başlayan TSE Başkanı Sebahattin Korkmaz, “Biz TSE olarak bu farkındalığı artırmak üzere birçok çalışmalar yapıyoruz.  Özellikle Üniversitelerimizin bu anlamdaki faaliyetlerine de katkıda bulunmak istiyoruz. Kırıkkale Üniversitesinden 2015 yılında, başkan seçildiğimden 1 ay sonra davet aldığımda büyük bir heyecanla geldim ve kalite yönetim sistemi belgesini Sayın Rektörümüze sunduk.  Esasında Üniversitelerimiz bu farkındalığı artırmaya yönelik çok önemli kurum ve kuruluşlarımızdır” dedi.

Kalite Yönetim Sistemi Kul Hakkını Garantiye Alma İşidir

Müşteri Memnuniyeti, Kalite Güvenlik sistemi ve Kalite Yönetim Sisteminin ne olduğunu standart olarak değil de yaşam tarzı olarak nasıl anlaşılabileceğini anlatan Korkmaz, “Esasında inanç değerlerimize baktığımızda iki tane unsur vardır. Hayatımız sona erdiğinde hesap vermeyi düşünüyorsak eğer bu hesaptan karlı çıkmak için iki tane önemli unsur vardır. Biri kul hakkı diğeri de Allah rızasını kazanmak. Yani Allah rızasını kazanacak eylemlerde bulundunuz, hayatınızı geçirdiniz, güzel bir kul oldunuz ama öbür tarafta kul hakkıyla da gittiğinizde bu güzel amellerin karşılığı olan mükâfatın bedellerinden kul hakkına bir pay ayırmak zorundasınız. Sizden başka toplumda başka kişiler var ise bunların hakkı olan her türlü konuya hassasiyet göstermek demektir kul hakkı. Kalite yönetim sisteminin esasında kul hakkını garantiye almak için iş yeri ve işletmelere sunulan bir standart olduğunu söyleyen Korkmaz, “ Bu sistemi kurarsanız kul hakkını garanti altına  alacak bir sistem oluşturmuş olursunuz ve müşteri memnuniyeti esasında bir helalleşmedir. O yüzden müşteri memnuniyeti o kadar önemli bir sistem ki siz hizmet verirken öğrencilerinizin, çalışanlarınızın, etrafınızda olan insanların haklarını gerçekten kendilerine teslim edip etmediğinizi garanti altına alıyorsunuz. Bu anlam da bu sistemi bu hizmeti üniversiteye bağlayan bu ekibe ne kadar teşekkür etsek azdır” dedi. 

Üniversitemiz Yaptığı Faaliyetlerle Kamu Kurumlarına Rehberlik Ediyor

Müşteri memnuniyetinin ve topluma hizmetin son derece önemli olduğunu söyleyen Rektörümüz Prof. Dr. Ekrem Yıldız, “Sadece kendi mensuplarımız olarak 40 bin kişiyiz. Çalışanları kattığımızda 40 bini geçiyoruz. Bizim hem hizmetimizi yürüten  hem de kurumsal olarak bizden memnun olması gereken paydaşlarımız var ve bu paydaşlarımızın memnuniyetinin  yüksek olması bizim hizmetlerimizin de kalitesini artıracaktır. Bizim kaliteyi artırma daha doğrusu hizmet verdiğimiz toplumu memnun etme standardına uygun hareket etmemiz gerekiyor ve bu standart bizim için önemli bir yol haritasıdır.

Rektörümüz, 25. yılını idrak eden Üniversitemizin yaptığı faaliyetlerle kamu kurumlarına ve üniversitelere rehberlik ettiğini belirterek, “Biz insana mahsus en önemli iş olan eğitim-öğretim işi yapan bir kuruluşuz. Bizim yetiştirdiğimiz insanlar bu ülkenin istikbaldeki sahipleri, yöneticileri olacaktır. Bu anlamda eğer biz kaliteli iş yapar ve öğrencilerimizi alanlarında yetkin  bireyler  olarak bu ülkenin hizmetine gönderirsek işimizi yapmışız demektir. Bu kalite çalışmaları bizim inanç ve kültür sistemimizin özünde de vardır" dedi.

Konuşmaların ardından TSE ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi TSE Başkanı Sebahattin Korkmaz tarafından Rektörümüz Prof. Dr. Ekrem Yıldız’a verildi.

Tören fuaye alanındaki Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından hazırlanan resim sergisi ve ikram ile sona erdi.